sâmbătă, 15 martie 2008

Martor mut


Deunazi stateam proptita la bar in zorky , fumam o tigara (cred ca era a 3-a sau a 4-a in decurs de 2 minute )..nu mai stiu ..brusc am pierdut notiunea timpului si m-am trezit dupa vreo 10 minute ca priveam in gol ...parca incercam sa prind din zbor o idee , o speranta ...problemele m-au cam coplesit in ultima vreme...probabil de aici si starea de "nebunie temporara"...in ideea ca nu prea mai stiu la ce ma uit , ce vb ...e o stare ciudata ...dar sa nu divagam de la suiectul acestor scrieri ...deci cum spuneam imi fumam tigara in zorky , ma inunda mirosu de cafea si ma asurzea muzica si vocea mult prea tare de langa mine care urla sau vorbea prea tare ..nu mai stiu ....

Am stelute pe mana ...:)...mi le-a facut alexandra ...si stateam asa si ma uitam la alexandra care era foarte concentrata in creatia ei ..:))...si ma gandeam ca acum cateva nopti ... mi-am pierdut mai toate orele de somn citind o carte a lui Dan Chisu , " Singur sub dush " ...in care el descrie viata lui practic ...cum vine el si se asaza pe canapea si intepeneste acolo si isi tot analizeaza tavanul , lucrurile care ii tin de urat ....si brusc spune el ca observa o crapatura in tavan ....pe care pana atunci nu stia ca o are ...asa si eu ...stateam intr-o noapte ..sa fie pe la 2- 3 nu mai stiu ...stiu numa ca fumam si asultam piesa lumi albe de la Florin Chilian si mi-am amintit ca am o poza foarte dragutza ( care va fi si substanta articolului )...facuta in Janis , de un tip care stie fotografie :)....si e alb negru si m-a surprins in poza aia exact asa cum am ajuns in ultimii ani :)..si ma uitam asa adanc incercand sa prind emotia care ma cuprinde de fiecare data cand privesc poza ...

Am inceput sa imi analizez mana ...urmele timpului , cutele de piele formate ..si atunci am inceput sa ma intreb ....

Daca ar fii sa fii mut , surd , chiar si orb ...palma ta , mana ta ar putea spune atatea despre tine si depsre existenta ta ...acest sentiment de analiza vine inca din copilarie ...uitati-va cu atentie la un copil care inca nu a descoperit miracolul comunicarii verbale ..si observati cum se uita atent la mana sa ..parca intelegand ca este o parte importanta si ca e prietena lui cea mai buna in primii ani de viata ...asa si eu ...incercam sa ma gandesc ce ar spune mana , degetele mele despre mine ...probabil ca ar incepe cu persoanele care au strans-s de atatea ori, in semn de atentionare sau de ocrotire ...apoi mai tarziu ..in semn de dragoste ...o mana iti poate spune atatea ..iti spune cat de multe poate duce un om , prin cate chinuri si greutati a trecut ..iti poate spune ca femeia a carei mana o strangi in palma ta te iubeste sau nu ...

Cate tigari a tinut acesta mana , cate cesti de cafea a ocrotit in ea in fiecare dimineata , cate lacrimi a sters ...cum a trecut timpu peste tine ...si am realizat ca pielea mea nu mai e fina cum era odinioara , cate greutati au ranit-o si i-au lasat urme ...cat de batrana e cand tremura

Mie imi tremura mana ....se spune ca de cele mai multe ori, cei care au mana tremuranda sunt alcoolici ...dar nu e adevarat ..eu nu sunt si totusi mie imi tremura mana ...daca ai sa ma vezi vreodata ridicand o ceasca de cafea dimineata, ai sa vezi ca imi tremura mana...mana tremura cand esti obosit , speriat , nervos , sau pur si simplu cand ai o sensibilitate anume a organismului .

Dece mana mea tremura ..mi-as dori sa nu mai tremure asa cand imi aprind tigara ....de fapt chiar si intregul nostru corp tremura ...si e ceva involuntar ..incercati sa va amintiti de serile sau zilele in care asteptati troleul si stand intr-o anumita pozitie mai mult timp ...nemiscandu-va simtea-ti cum corpul parca tremura ...

Mie imi tremura mana si cand alexandra imi desena stelutele pe mana ...si imi tremura si cand stau cu tigara aprinsa si nu trag nici un fum ...dece ...sunt eu sensibila sau probabil sunt bolnava ...?..cred ca sunt ...dar nu vreau sa stiu ..nu...

1 comentarii:

Scoobytza spunea...

Esti profunda. Poate prea mult.